Vítejte na další exkurzi do světa módy spojené s vášní pro jezdectví. V dnešním díle naší se zaměříme na ikonickou značku Saint Laurent. Založený Yvesem Saint Laurentem, tento módní dům přináší nezaměnitelný styl, který rezonuje nejen na přehlídkových molech, ale v poslední době i na jezdeckých kolbištích. Saint Laurent vnáší luxusní design nově i do tvorby jezdeckého oblečení a vybavení pro koně. Připravte se na pohled do historie a současnosti této módní ikony, která neztrácí spojení se světem koní.
Jak to začalo…
Saint Laurent Paris (dříve Yves Saint Laurent) je jedním z nejvýraznějších módních domů 20. století. Francouzský designér Yves Saint Laurent, který proslul popularizací dámských kalhot „pro všechny příležitosti“, byl již v dobách mládí trend-setterem své doby . V průběhu následujících let si zakladatel zajistil pověst jednoho z předních designérů a osobností 20. století.
Po ukončení středoškolského studia v alžírském Oranu Saint Laurent odjel do Paříže, kde se věnoval kariéře v tvorbě divadelních kostýmů a ženské módě. Když jeden z vysoce postavených pracovníků časopisu Vogue ukázal Christianu Diorovi některé ze Saint Laurentových módních návrhů, byl Saint Laurent okamžitě zaměstnán jako Diorův asistent. V té době mu bylo pouhých 17 let.
Jako Diorův „chráněnec“ byl Saint Laurent po Diorově náhlé smrti v roce 1957 jmenován kreativním ředitelem módního domu Dior. Po návrhu šesti kolekcí byl povolán do vojenské služby v Alžírsku a krátce nato kvůli zdravotním problémům Dior opustil. Saint Laurent se s porážkou nesmířil, a proto si v roce 1961 otevřel vlastní módní dům. Chtěl místo, kde by mohl vyjádřit své vlastní svěží myšlenky. A to je přesně to, co udělal.
Trailer k francouzskému životopisnému filmu „Saint Laurent" z roku 2014 https://www.youtube.com/watch?v=kF7y2U0zW7k
Jedním z nejvýznamnějších charakteristických rysů Saint Laurenta bylo odmítání dodržovat genderová pravidla. Vezměme si příklad dámský smoking, kterým debutoval v roce 1966, a jehož návrh rozhodně nebyl v souladu s tehdejšími genderovými normami. V té době bylo stále velmi kontroverzní, aby ženy nosily kalhoty na veřejnosti.
Skutečně se zdá, že Yves Saint Laurent měl jistý vhled do myslí žen. Věděl, co chtějí. A věřil, že chtějí kalhoty a blejzry: chtějí funkčnost. A nyní nás nepřekvapuje, že měl pravdu.
Ještě jednou, koncem šedesátých let, Saint Laurent dokázal, že přesně ví, co ženy tehdejší doby hledaly. Byla to koneckonců „sexuální revoluce“ a počátek druhé vlny hnutí feminismu, když zavedl do svých návrhů průhledné topy ve snaze prosadit rovnost pohlaví.
Důležité je, že i v současných kolekcích značky se stále objevuje její letitý revoluční pohled na pohlaví. I nejnovější pánské kolekce se výrazně opírají o oboupohlavní estetiku a osvojují si jak tradičně ženské, tak tradičně mužské prvky.
Musée Yves Saint Laurent Paris https://museeyslparis.com/en/ Musée Yves Saint Laurent Marrakech https://www.museeyslmarrakech.com/en/
A kde jsou ti koně?
Již druhým rokem se stal Saint Laurent partnerem Longines Paris Eiffel Jumping. Stánek Saint Laurent byl během akce přítomen s exkluzivním pop-upem a výstavou věnovanou jezdectví. Pro tuto příležitost se současný kreativní ředitel Anthony Vaccarello rozhodl vytvořit exkluzivní kapslovou kolekci ve spolupráci s nejprestižnějšími jezdeckými značkami: Butet, De Niro, Charles Owen a Cavalleria Toscana.
Spolupráce Saint Laurent Paris a jezdeckých značek přinesla zájemcům o luxusní produkty sedla, uzdečky, jezdecké bičíky, vysoké boty či jezdecké oblečení i doplňky pro koně.
Co je kapslová kolekce? Tzv. capsule collection je minimalistický výběr oblečení a módních doplňků. Je to limitovaná edice, která obsahuje pouze ty nejdůležitější nebo nejprodávanější kousky z kolekce. Kapslová kolekce je v podstatě zhuštěná verze designérské vize, která překračuje roční období a trendy.
Saint Laurent globálně konkuruje nejšpičkovějším exkluzivním luxusním značkám a zaujímá vedoucí pozici. Pod kreativní vizí Anthonyho Vaccarella a vedení Francesky Bellettini vybudovala značka pevné základy pro svůj rozvoj a pokračuje ve svém vývoji, aby dále posilovala svůj vliv na trhu. S touto strategií pevně zavedenou bude Saint Laurent nadále růst a prosazovat se i v 21. století. ●
Zdroje:
https://www.kering.com/en/houses/couture-and-leather-goods/saint-laurent/history/
https://www.britannica.com/biography/Yves-Saint-Laurent-French-designer
https://fashinnovation.nyc/saint-laurent-paris-the-history-behind/
Komentáře nejsou povoleny.