Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jezdecká módní abeceda 1: G jako Gucci

Ital Guccio Gucci si při svém zahraničním výjezdu našel práci poslíčka v prestižním londýnském hotelu Savoy. Vypráví se, že jej před založením stejnojmenné značky inspirovaly luxusní kufry, se kterými cestovali aristokraté ubytovaní v hotelu. Gucci se nadchl luxusním designem a kratochvílí těchto aristokratů, totiž jízdou na koni. A odtud se vzal i typický dekorativní prvek značky – koňské udidlo. Prvními produkty nabízenými k prodeji při otevření jeho italského butiku byly kufry, koňské postroje a jezdecké oděvy. 

Seriál Jezdecká fashion abeceda přináší novinky a mé postřehy ze světa módy, ve kterých je nějakým způsobem reflektováno jezdectví. To představují kampaně, módní přehlídky, prestižní značky, kolekce, známé osobnosti a magazíny. Nechme se unést vlnou luxusu do New Yorku, Milána či Paříže a pojďme se inspirovat!

Vlivný, inovativní a progresivní módní dům Gucci nyní o sto let později znovu objevuje moderní přístup k módě. Značka definovala luxus pro 21. století a posílila svou pozici jednoho z nejžádanějších světových módních domů. Eklektické, současné a romantické, Gucci produkty představují vrchol italského řemeslného umění a jsou nepřekonatelné pro svou kvalitu kůže a pozornost k detailům.

Po krátkém představení se pojďme věnovat konkrétním událostem a produktům, které Gucci s jezdectvím neodmyslitelně spojují.

„Of Course A Horse“ 

Koně jako cestující na palubě letadla, postávající na benzínové pumpě, posedávající na místě spolujezdce luxusního kabrioletu a stolující s lidmi. Fashion kampaň zasazená do Los Angeles znázorňuje koně a jejich lidské přátele v rozmanitých scénářích. Mezi účinkujícími koňmi je hřebec Tornádo, okouzlující pětiletý miniaturní kůň, je sebevědomý, dobrodružný a mimořádně inteligentní, s Houdiniho schopností uniknout ze zdánlivě bezpečných kotců. Tornádo pracuje jako profesionální nosič prstenů na svatbách. V kampani, kterou vymyslel Alessandro Michele, hraje také Fad. Jeho oblíbenými dobrotami jsou jablka a je to devítiletý kůň z Portugalska s roztomilou skvrnou ve tvaru srdce na nose. Všichni koně kolem něj chtějí být jeho přáteli, ale on je prostě ignoruje a dělá si svoje vlastní koňské věci. Španělský výraz pro zemětřesení je jméno jiného koně, který se objevuje na portrétech. Terremoto vypadá mrzutě, ale je to něžné stvoření, které zbožňuje své lidské přátele. On the top of everything kampaň podkresluje hudba Harryho Nilssona, ach!

Udidla kam se podíváš

Detail koňského udidla je signifikantním prvkem značky. Najdeme jej na kabelkách, páscích, či na nízkých botách loafers. Do galerie jsem pro Vás vybrala několik krásných kousků, které si zaslouží pozornost. Anebo rovnou nákup! Ikdyž nutno podotknout, že cena kabelky se rovná ceně nového sedla. Takže milý Ježíšku, pod stromeček bych si přála…

Gucci vs. Barbie

Bohužel si nevzpomínám, kde jsem tuto fotografii narazila poprvé. Ale naprosto mi utkvěla v paměti. Elegantní panenka Barbie v roli jezdkyně s mašlí ve vlasech, jezdeckým bičíkem a legračně zavěšenou uzdečkou na stěně. Nevím, jestli se jedná pouze o fotomontáž nebo se tento set opravdu prodával, nicméně take my money, jednu krabičku i pro mě! 

Gucci a sponzoring

Charlotte Casiraghi pro Gucci

Sponzorstvím s Gucci se proslavila jezdkyně Charlotte Casiraghi, dcera monacké princezny Caroline a italského sportovce a podnikatele Stefana Casiraghiho. Formálně nemá žádný šlechtický titul, v pořadí nástupnictví na monacký trůn je pátá. V minulosti pocházely její závodní outfity právě z dílny Gucci. Také se stala tváří jezdecké kampaně v roce 2012, kde jí to vážně sluší! Posuďte sami. 

Mezi další v minulosti sponzorované jezdkyně se řadí Edwina Tops Alexander nebo Jessica Springsteen. Obě se prezentovaly v závodním oblečení Gucci ušitém na míru. Mimochodem, tyto jezdkyně jsou pro sponzory velmi vyhledávané a atraktivní, každou sezonu spolupracují s mnoha prestižními značkami. 

Gucci Paris Masters

Po několik let bylo Gucci symbolem prestižních skokových závodů Paris Masters. Bohužel nyní je tento jezdecký mítink minulostí. Účastnili se jej nejlepší skokoví jezdci z celého světa. Pojďme zavzpomínat na tuto velkolepou halovou událost alespoň prostřednictvím krátkého videa.

Gucci je symbolem luxusu, nejkvalitnější kůže a i nejdražších džínů na světě (drží rekord v Guinessově knize rekordů :)). Prvek koně představuje nejen vzor na oblečení, ale i sponzoring a bohatou historii. Pro naladění se na Gucci vlnu a pro zkrácení dlouhé chvíle na závěr doporučuji ke zhlédnutí film Klan Gucci s Lady Gaga v hlavní roli.

Tak zase příště! Ciao! ●

Zdroj textu a fotografií:

https://wwd.com/fashion-news/designer-luxury/house-of-gucci-maurizio-gucci-tom-ford-patrizia-reggiani-history-timeline-1234813497/

https://www.gucci.com/us/en/st/stories/advertising-campaign/article/spring-summer-2020-of-course-a-horse

https://www.nytimes.com/2012/03/07/fashion/07iht-rgucci07.html

https://www.chronofhorse.com/blogger_profile/gucci-masters/

https://www.forbes.com/2005/11/29/most-expensive-jeans-cx_sy_1130feat_ls/

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vydavatelem časopisu Koně&Lidé a provozovatelem webu www.konealide.cz je společnost Etira s.r.o.